مشتری اصولا برای آراسته کردن ظاهر خود و رسیدگی به چهره و پوست و موی خود وارد سالن زیبایی میشود. اگر دقت کرده باشید بعضی از افراد از ورود به سالن زیبایی مدرن میترسند؛ چون احساس میکنند این نوع از سالنها هزینه بالایی را بابت خدمات دریافت میکنند و یا حس میکنند برخورد کارکنان این گونه مراکز با افراد سادهتر و معمولیتر شاید مناسب و دلچسب نباشد. باید بگوییم در واقعیت اینطور نیست؛ چون در سالن زیباییهای حرفهای این موضوع کاملا جا افتاده است که هر مشتری میتواند خاص باشد و باید توجهای ویژه و خاصی برای تمام مشتریها قائل شد تا کسی در این نوع از سالن آرایش احساس بد و منزجر کنندهای از محیط نداشته باشد.
در واقع یک سالن آرایشگری و زیبایی خوب تنها به رضایت و مشتری خود اهمیت میدهد و برای آن ارزش قائل است بر همین اساس پرسنلی را استخدام میکند که دارای روابط عمومی بالا، حوصله زیاد و دارای ذوق و سلیقه باشد و نیز از هر گونه کبر و غرور به دور باشند. هزینههای این سالنها بر طبق تعرفه و همچنین خدماتی که ارائه میشود دریافت میگردد. درنتیجه از لحاظ هزینه تفاوت چندانی با سالن زیبایی معمولی ندارند.
تا به حال از کسی پرسیده اید که “موهایت را کجا کوتاه کرده ای؟” یا پرسیده اید که “صورتت را در کدام سالن زیبایی آرایش کرده ای؟”. این سوالات برای خیلی افراد پیش می آیند و معمولا از کسانی پرسیده می شوند که به آرایشگاهی درجه یک و کاربلد مراجعه می کنند. اما نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که اساسا چطور می توان یک آرایشگاه معتبر را از یک آرایشگاه معمولی تشخیص داد؟ یک آرایشگر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چطور است که بعضی افراد خیلی خوب آرایشگرهای حرفه ای را از افراد کم تجربه تشخیص می دهند؟
پاسخ به همه این سوالات تا حد زیادی به خود شما بر می گردد. کافی است ویژگی های آرایشگران حرفه ای را بشناسید تا خیلی سریع متوجه شوید جایی که به آن مراجعه کرده اید مکان مناسبی است یا نه. آرایشگرهای خوب ویژگی های بارز یکسانی دارند که اگر با آنها آشنا باشید، کارتان برای پیدا کردن بهترین ها ساده تر می شود. در ادامه این مطلب مهمترین ویژگی های آرایشگران حرفه ای و زبردست را آورده ایم. پس اگر می خواهید از این به بعد فقط به بهترین سالن های زیبایی مراجعه کنید، تا انتها همراهمان باشید.
به طور کل در دنیای مدرن استفاده از تمامی امکانات و تکنولوژی جهت رقابت در بازار امری ضروری و غیرقابل انکار است و این امر تمامی مشاغل را در بر میگیرد. این ویژگی در حرفه آرایشگری نیز باید اعمال شود و به آن توجهای خاص داده شود. سالن زیبایی مدرن معمولا از تکنیکها و روشهای قدیمی استفاده نمیکند و برعکس تمام تلاش خود را در جهت به روز بودن روشها و متدها انجام میدهد تا از دنیای مدرن و پیشرفته دور نباشد. مثلا جهت بازاریابی از تکنیکهای جدید استفاده مینمایند و یا در اکثر سوشیال مدیاها فعال هستند، از ابزارها و وسایل مدرن و پیشرفته جهت خدماترسانی استفاده میکند. که این خود موجبات رضایت مشتری و ایجاد محبوبیت بین آنان را به دنبال دارد. سالن زیبایی مدرن تمام تلاش خود را میکند تا با هر سلیقهای که در مشتریان وجود دارد خود را منطبق نگه دارد.
تجهیزات و محصولات یک سالن زیبایی می تواند نشان دهنده ی یک آرایشگاه خوب باشد. بدیهی است که یک سالن زیبایی با تجهیزات جدید و وسایل مدرن، خدمات بسیار بهتری از آرایشگاهی ارائه میدهد که برای فر کردن مو هنوز از بیگودیهای صد سال قبل استفاده میکند. البته سالنهای مدرن و باکیفیت معمولا هزینه بیشتری هم دریافت میکنند اما قبول کنید که هزینۀ بیشتر برای حفظ سلامت و زیبایی می صرفد. مثلا یک سالن زیبایی عروس که خدمات خوبی ارائه می دهد و از محصولات باکیفیت برای مشتریانش استفاده می کند، هزینه بیشتری هم دریافت خواهد کرد و این یک امر طبیعی است.
توجه به تمیز و مرتب بودن محیط
همه افراد دوست دارند که خدمات زیبایی و ارایشی خودشون رو در محیطی کاملا آرام، تمیز و بهداشتی دریافت کنند و اگر در یک سالن زیبایی این موارد رعایت نشه، مطمئنا دوباره به آن مراجعه نخواهند کرد. بنابراین تمیز و درخشان بودن تمام بخش ها و لاین های یک سالن زیبایی و ابزار و وسایلی که مورد استفاده قرار می گیره، به خودی خود نشان دهنده حرفه ای بودن آن سالن هست و هرچه بر روی این امر تمرکز و دقت بیشتری داشته باشند، مراجعه کنندگان بیشتر و ماندگارتری هم خواهند داشت. علاوه بر این پوشیدن لباس های تمیز، زیبا و جذاب توسط پرسنل هم یکی دیگه از ویژگی ها و خصوصیات بارز یک آرایشگاه حرفه ای هست!
از کم شروع کنید
حتی اگر به آرایشگاهی اعتماد کامل پیدا کردید ابتدا با یک کار کوچک روی ناخن ها یا موهایتان شروع کنید . با یک شامپو و سشوار ساده شما میتوانید اطلاعات زیادی راجع به سالن کسب کنید .
در حالیکه خود در بین مشتریان هستید و کیفیت خدمات را چک میکنید می توانید با آرایشگرها و دیگر مشتریان صحبت کنید و ارزیابی بهتری از سالن مد نظر داشته باشید . چگونه با شما رفتار شد ؟ آیا این تجربه برای شما لذت بخش بود ؟ آیا حاضرید باز هم به همان سالن بروید ؟
از روی قیمت ها نتیجه گیری نکنید
این درست است شما باید بدانید که آیا توانایی پرداخت هزینه های آرایشگاهی که مد نظرتان هست را دارید یا نه !؟! اما در مورد سالنی که همواره با دادن پیشنهادات تخفیف طولانی مدت به دنبال نگه داشتن مشتریان است قدری تأمل کنید . گرچه این موضوع در آرایشگاه های نوپا امری عادی است اما آرایشگاه های شناخته شده و خوب بدون انجام اینگونه تبلیغات در تمام ماه ها مشتری های خود را با ارائه خدمات با کیفیت نگه میدارند .
نکته بین باشید
استایلی که می خواهید داشته باشید را ملاک قرار دهید و ایده های خود را با نمونه کارهای سالن مد نظرتان مقایسه کنید . به دکور و نظافت سالن اهمیت دهید . به لباس آرایشگرها و نحوه ی برخورد مدیر سالن دقت کنید . آدرس سایت آن آرایشگاه را بگیرید و سایت آن را مطالعه نمایید ، وب سایت از ابزارهای مهم کسب اعتماد میباشد و معتبر بودن سایت نشان دهنده معتبر بودن آرایشگاه است . همچنین می توانید از برشورها و کاتالوگ های سالن ، اطلاعات مد نظرتان را کسب نمایید و یا با مراجعه به سایت های اختصاصی تشریفات و بانک اطلاعات برگزاری مراسمات مثل وب سایت عقدونه از رزومه و مشخصات مجموعه مد نظرتان آگاهی پیدا کرده و نظرات کاربران این وب سایت ها را در مورد مجموعه مورد نظرتان جویا شوید .
از تعویض نترسید
ممکن است از بین سالن های زیبایی زیادی آرایشگاهی را برگزینید و پس از استفاده کوتاه مدت از خدمات آن رضایت کامل شما کسب نشود . نگران نباشید ؛ وقت آن رسیده است که سالن خود را عوض کنید . بعضی وقت ها شما ایده های جدیدی دارید اما هر بار آرایشگر شما همان ایده های قبلی را به شما پیشنهاد میکند . پس از امتحان کردن سالن های متفاوت واهمه نداشته باشید . مجدد تحقیق مختصری بکنید و سالن جدیدی را انتخاب کنید .
- ۰۱/۱۰/۰۸